torsdag 13. desember 2012

4 år har gått...

12.12.12 fyllte Emma Isabel 4 år..
 Husker så utrolig godt den dagen hun ble født!
9 dager før Termin som var 20.12.08 var jeg på julehandel i byen, tidligere på dagen hadde jeg vært hos jordmor som fortalte at vesle jenten hadde det veldig godt i magen, og jeg måtte forberede meg på å gå overtid.. Jeg dro til byn for å handle litt, og dro samtidig innom jobben for å si hei.. Jeg var i veldig god form dette svangerskapet.
På bussen på vei hjem igjen i 16.00 tiden kjente jeg at jeg var veldig sliten! slet med å finne en måte å sitte på i bussen.. Jeg kom hjem og gikk nesten rett i seng for jeg hadde vondt alle plasser... Shoppet og bært for mye tenkte jeg :)
Etter en time ca våknet jeg og hadde fortsatt vondt. .jeg stod opp igjen og gikk litt rundt og var rastløs.. da la jeg merket til at jeg hadde en slags vondt i magen som kom og gikk.. den var litt svak, men den var der.. Og siden dette var min første så var jeg usikker på hva jeg kjente..
Jeg sa det til pål som ble litt stresset.. ikke hadde vi pakket bagen til sykehuset eller noe.. var det nå det skulle skje? men jeg hadde ikke noe særlig vondt.. ikke sånn som jeg trodde det skulle være.
Pål gikk bort til en veninne for å låne en bag, og hun kom løpende bort for hun skjønte hva som var i gang.. Vi telte litt rier på et skjema på dataen mens hun gikk rundt og pakket bagen min :)
i 21.00 tiden ringte jeg KK for å fortelle at jeg kunne tenktmeg å komme inn for å sjekke om det faktisk var igang, hadde fortsatt ikke så vondt, så følte meg litt dumsom ringte inn for "ingenting"
I bilen på vei til kjente jeg at takene tok seg opp.
Og inne på KK fikk vi oss et sjokk!! Jeg hadde 7!!! cm åpning og ble lagt rett inn på et føderom.
Jeg hadde sterkt ønske om å føde i vann, og siden alt gikk så fort så endte jeg opp med å bli den første som noen sinne har født i vann på føden :-)
(Det er egentlig bare storken som tillater dette)
4 timer etter jeg kom inn så ble Prinsessen vår født!
 
3450 gr og 48 cm
 
Emma Isabel <3 p="p">
 
Fineste gulljenten vi hadde sett
 
Og nå er hun blitt 4 år! Tiden har flydd så utrolig mye!
Gratulerer så masse med dagen prinsessen vår!
Vi er utrolig glad i deg!
 
Oppe til venstre: Nyfødt
Oppe til Høyre: 1 mnd
Nede til venstre: 1,5 år
Nede til Høyre 3,5 år
 

Bursdags jenten i selskapet sitt igår.
Hun hadde 7 veninner fra barnehagen og 2 veninner utenom.
Veldig gøy og så stolt! :)
 
Og forresten så besto jeg eksamen min :-D
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar